zaterdag 8 november 2014

Kabeljauw uit de oven

Momenteel volg ik zelf een menu via de facebookpagina 'maatje minder' (besloten groep moet je voor betalen om deel te nemen). Dit wordt georganiseerd door Jacqueline van Dijk
Dit weekmenu probeer ik aan te passen zo dat ik zo min mogelijk verschillende producten hoef te koken voor de overige gezinsleden.

Afgelopen week zat er een visdag in. Omdat dit met kruidenroomkaas is heb ik er een eigen twist aan gegeven en deze is door een ieder goedgekeurd.

- Voor een ieder een stukje kabeljauw filet. (vriezer of visboer).
- pesto  (zelf maken door olie, kruiden en basilicum in de staafmixer/vijzel) of kant en klaar uit een potje van de AH.
- citroensap
- 6 tot 8 tomaten
- zout en peper
- verse bieslook


verwarm de oven voor op 180 graden. Snijd de tomaten in kleine blokjes en snijd de bieslook fijn.
Wrijf de kabeljauw in met citroensap en bestrooi met zout en peper.
Bestrijk de kabeljauw met pesto en leg deze in een ovenschaal.
Strooi de bieslook en tomaat over de kabeljauw.
Zet de kabeljauw voor 25 minuten in de oven.

Ondertussen kun je pasta koken om erbij te serveren. Persoonlijk at ik het met een rucola-salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten