woensdag 5 november 2014

Mayonaise zonder ei

Ik volg al een tijdje de blog en facebookpagina van de de groene meisjes. 
Daar haal ik heerlijke tips vandaan en ook lekkere eettentjes (helaas vaak wel wat verder weg). Het enige nadeel is dat vegan's wel veel noten eten. Maar geregeld komen er recepten en tips voorbij waar ik weer wat mee kan. 
Zo ook deze: vegan kaassouffle
De souffle heb ik nog niet geprobeerd (gaat er zeker een keer van komen maar moet er even voor naar de natuurwinkel). 
Maar wat schetst mijn verbazing deze meneer (dit keer is het een mannelijke blogger die de groene meisjes vergezeld) eet mayonaise bij zijn frietjes. Maar dat willen wij ook. 
En wat blijkt gewoon hier in de plaatselijke supermarkt Remia mayolijn. Volledig plantaardig en ook nog eens glutenvrij (voor degene met een gluten-allergie). 
Nou ja fantastisch! 

De ingrediĆ«nten (van de Remia site gehaald)
water, raapolie, glucose-fructosestroop, azijn, gemodificeerd zetmeel, mosterd (water, mosterdzaden, azijn, specerijen), zout, aardappeleiwit, aroma, voedingszuur: melkzuur, conserveermiddel: kaliumsorbaat, antioxidant: calciumdinatrium-EDTA, kleurstof: betacaroteen.
Onze producten kunnen vanwege continue productinnovatie en -verbetering aan veranderingen onderhevig zijn. Op het etiket vindt u altijd de meest actuele informatie op het gebied van ingrediƫnten, allergenen en voedingswaarde.

En ik moet zeggen wij hebben hem hier allemaal geprobeerd. En hij is lekker, je proeft dat hij light is maar dit vinden wij allemaal prima. 
Heerlijk bij een frietje, gebakken aardappel. Maar we hebben er ook al onze clubsandwich mee opgeleukt. Lekker broodje met mayo, vleesbeleg, avocado en tomaat. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten