maandag 5 januari 2015

Rode linzen soep

Geïnspireerd op 2 recepten. Omdat ik niet kon kiezen heb ik ze gecombineerd.
Het eerste recept is van de groene meisjes. Linzensoep
En het tweede recept is van Amber Alberda. Zij post op facebook in een beslotengroep gezonde recepten waar dit er een van was.

De combinatie die ik heb gemaakt voor een grote pan vol.
(Vandaag hele dikke soep 2 kids en ik, morgen lunch en dan nog een keer voor 4 personen in de vriezer).

- 2 uien
- 3 teentjes knoflook
- 3 bouillon blokjes
- 500 gram rode linzen
- 1 blik kokosmelk
- 1 blik tomatenblokjes
- 2 theelepels komijn
- 2 theelepels korianderpoeder
- 1 theelepel kaneel
- 1 theelepel kerriepoeder
- 3 winterwortels
- per bord een hand spinazieblaadjes
- zout en peper naar smaak.


snipper de uien en knoflook en bak deze even aan in iets olijfolie. Voeg de kruiden toe en bak deze heel even mee. Voeg de tomatenblokjes, kokosmelk, bouillon (ik voegde vanuit de lege blikjes 3 blikjes water toe)en linzen toe. Kook dit een half uurtje zodat de linzen goed zacht zijn.
Snijd de winterwortels in kleine stukjes en kook deze even in een apart pannetjes.
Maak met de staafmixer de soep tot een galde massa en voeg water toe wanneer je deze te dik vind. Voeg de wortel toe en verwarm de soep nog even door.
Leg op een bord een hand spinazie en doe daar de soep overheen.
Hier met een geroosterde boterham die over was voor de jongens maar persoonlijk vond ik de soep zelf al voldoende.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten